توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

رازهایی برای افزایش قدرت ذهن

رازهایی برای افزایش قدرت ذهن

بسیاری از افراد نگران سلامت جسمی و فیزیکی خود هستند و برای آن تلاش زیادی می‌کنند، اما سلامت ذهنی و افزایش توانایی ذهنی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل سلامت افراد محسوب می‌شود.

به گزارش تراز، بسیاری از افراد خصوصا مدیران برای موفقیت در کار خود؛ همواره در حال تلاش برای حفظ قدرت بدنی و بهداشت هستند اما این نکته بر کسی پوشیده‌نیست که قدرت ذهنی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
این توانایی ذهنی مخصوصا برای افراد شاغل در زمینه کارآفرینی اهمیت بالایی دارد. افزایش قدرت‌ذهنی از طریق شناسایی اموری که افراد هوشمند انجام می‌دهند، امکان‌پذیراست.

«امی مورن» روانپزشک و مددکار اجتماعی، یافته‌های خود از عملکرد افراد با قدرت ذهنی بالا را در مجله فوربس به انتشار گذاشته‌است. به گفته این پزشک اموری که افراد با قدرت ذهنی بالا انجام می‌دهند عبارتند از:

۱.وقت خود را با احساس تاسف هدر نمی‌دهند.
افرادی که از قدرت ذهنی بالایی برخوردار هستند، هیچ‌گاه برای موقعیت‌های از دست‌رفته‌خود احساس تاسف نمی‌کنند. آن‌ها مسئولیت فعالیت‌های خود و نتایج آن را می‌پذیرند و این حقیقت که در برخی مواقع سختی‌هایی در زندگی وجود دارد را پذیرفته‌اند.

در موقعیت‌ها و پدیده‌های منفی، تنها با بیان جملاتی ساده نظیر "شاید دفعه بعد اتفاق خوبی بیافتد" خود را آرام می‌کنند و وقت خود را به‌خاطر چیزی که از دست‌رفته‌است، هدر نمی‌دهند.

۲.شرایط را مدیریت می‌کنند.
این افراد به‌کسی اجازه حقیرساختن و یا ناراحت کردن خودشان را نمی‌دهند. آن‌ها این مسئله را درک کرده‌اند که هرفرد، خود مسئول اعمال و احساساتش است. افراد هوشمند درک‌کرده‌اند که قدرت آن‌ها به‌واسطه توانایی مدیریت موج‌های مخالف در مسیر حرکت به‌سوی اهداف است.

۳.تغییرات را می‌پذیرند.
این افراد تغییرات را می‌پذیرند و به آن خوشامد می‌گویند. آن‌ها از ناشناخته‌ها نمی‌ترسند بلکه از رکود می‌ترسند، محیط حاصل از تغییرات و عدم اطمینان حتی می‌تواند برای این افراد انرژی‌بخش و الهام‌بخش نیز باشد.

۴.انرژی خود را برای اموری که برآن‌ها کنترل ندارند، هدر نمی‌دهند.
این افراد درمورد مسائلی نظیر ترافیک، از دست‌رفته‌های زندگی یا رفتار مردم که توسط آن‌ها کنترل نمی‌شود صحبت نمی‌کنند. در شرایط بد آن‌ها می‌دانند که تنها چیزی که بر آن کنترل دارند واکنش و نگرش آن‌هاست و به‌همین دلیل سعی می‌کنند تا بهترین عملکرد را در این عوامل داشته‌باشند.

۵.ریسک امور را می‌سنجند.
افراد با قدرت ذهنی بالا، مقدار ریسک امور را محاسبه می‌کنند که این امر با بی‌پروا حرکت کردن‌، متفاوت است.
با قدرت ذهنی و تمرین، می‌توان خطرات و مزایا امور را به‌درستی تعیین و جنبه‌های منفی بالقوه و بدترین حالات را قبل از انجام هرکاری ارزیابی ‌کرد.

۶.از گذشته استفاده می‌کنند.
به عقیده این افراد در گذشته و تجارب آن، قدرتی نهفته‌است اما نباید انرژی ذهنی را در امور گذشته هدر داد بلکه باید از آن برای ساختن موقعیت کنونی و آینده استفاده‌کرد.

۷.از پیروزی دیگران شاد می‌شوند.
احساس شادی واقعی در هنگام موفقیت دیگران، نیاز به قدرت و صلابت شخصیت دارد. افراد با توانایی ذهنی بالا از پیروزی افراد دیگر رنجیده نمی‌شوند و احساس حسادت نمی‌کنند. آن‌ها برای موفقیت خود به‌سختی تلاش می‌کنند و با تکیه بر میانبرهای موجود، سعی در کسب بهترین نتایج دارند اما از موفقیت دیگران ناراحت نمی‌شوند و خود را درگیر ناامیدی‌ها و ناراحتی‌ نمی‌کنند.

۸.بعد از هرشکست، با امید بیشتر شروع می‌کنند.
حتی بهترین کارآفرینان نیزاعتراف می‌کنند که تلاش‌های اولیه آن‌ها با شکست مواجه بوده‌است. افراد توانا خواهان شکست‌های پی‌درپی هستند و معتقدند که این شکست‌ها تجارب زیادی برای نزدیک شدن به اهداف نهایی‌شان در پی خواهد داشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?